https://www.madoors.com.tr/sartname/motorlu-mantar-bariyer-teknik-sartnamesi
MADOORS SİSTEM ELEKTRO-MEKANİK MOTORLU MANTAR BARİYER TEKNİK ŞARTNAMESİ
KALİTE
- Bariyerin CE deklarasyonu olmalıdır.
- Üretici firma ISO-9001 kalite belgesine sahip olmalıdır.
- Üretici firma TSE HYB Belgesi olmalı
- Ürün ile ilgili kapasite raporu ve yerli imalatçı belgesi olmalı
- Bariyer sistemi üretim hatalarına karşı en az iki yıl garantili olmalıdır.
- Bariyer sisteminin üretici ve ithalatçı firmaları tarafından verilmiş on yıl yedek parça temin garantisi olmalıdır.
MEKANİK
- Bariyer toprağa gömülecek tipte motor ve muhafazası ile harici motor kontrol ünitesinden oluşmalıdır.
- Mantar bariyer yaya yollarını araç trafiğinden ayırmak, otoparklara yetkisiz araçların girmesini önlemek gibi normal seviyedeki güvenlik uygulamaları için olmalıdır.
- Mantar bariyer yere gömülen galvaniz çelik bir silindir muhafazanın içine yerleştirilmiş olan 220 volt/ 380 volt.motor-redüktör akuplesi ve bu motor tarafından dişli sistemi ile yukarıya kaldırılan çelik bir gövdeden ibaret olmalıdır.
- Gövdeyi yukarıya kaldırma tertibatı yağ banyosu içindeki bir sonsuz dişli ve onun üzerinde hareket eden sonsuz dişli somun sisteminden oluşmalıdır.
- Maksimum kaldırma kuvveti (250 kg) olmalıdır.
- Yer altına gömülecek silindir min . Ø 273 x 1180 mm ebadında ve sıcak galvanizlenmiş çelik'den imal edilmiş olmalıdır.
- Yerden çıkacak hareketli silindir min. Ø 220 x 600 mm ebadında olmalıdır.
- Kırılma direnci 60.000 joule olmalıdır.
ELEKTRİK VE OTOMASYON
- Motor çalışma gerilimi 230 VAC-380 VAC / 50 Hz. olmalıdır.
- Motor koruma sınıfı IP 67 olmalıdır.
- Çalışma sıklığı 5000 / 24 saat olmalıdır.
- Maksimum kaldırma kuvveti (250 Kg.) olmalıdır.
- Maksimum yükselme mesafesi min . 0.6 metre olmalıdır.
- Açılma süresi min. 9 saniye olmalıdır.
- Elektrik kesilmesi gibi acil durumlarda bariyerin manuel kapanmasını sağlayan motor freni 24 V DC ile çalışmalıdır.
- Çalışma sıcaklığı – 30° / + 60°C arasında olmalıdır.
- Opsiyonel olarak – 35 °C’ye kadar soğuk ortamlar için gövde içinde özel ısıtıcılı sistem yer almalıdır.
- Kontrol ünitesi besleme gerilimi 230 VAC -380 VAC / 50 Hz. olmalıdır.
- Kontrol ünitesine 8 adede kadar mantar bariyer ünitesi bağlanabilir olmalıdır.
- Kontrol ünitesi akım tüketimi 8 Amper (max.8 ünite bağlı iken) olmalıdır.
- Motor ile kontrol ünitesi arasındaki kablo mesafesi en fazla 100 metre olmalıdır.
- Bariyerde trafik lambası kırmızı-yeşil ve direği olmalıdır.
- Bariyere döner ışık çıkışı olmalıdır.
- Opsiyonel olarak elektrik kesintilerinde akü ile bariyer yukarıya kalkık ve inik konumda tutulabilmelidir.
- Gövdenin aşağıya inip inmediği “REED” tipi manyetik sensörler tarafından algılanmalıdır
- Bariyer üzerinde şapka kısmında bedene gömülü power led aydınlatmalar olmalıdır.
- Bağlanacak aksesuarlar için 24 VAC, 1 Amper çıkış vermelidir.
- Bariyerde önde ve arkada 2 takım emniyet fotoselleri (4 adet fotosel direği) veya loop dedektör olmalıdır.
- Tek / çift kanal uzaktan kumanda ünitesi ile kontrol edilebilmelidir.
- Buton ile açma / kapama / start kontrolü yapılabilmelidir. Buton dokunmatik ekran Lcd tipte olmalıdır . Tüm ayarlar bariyer kontrol ünitesi yanına gitmeden bu dokunmatik ekran üzerinden yapılabilmelidir.
- Bariyer sistemi aags (araç altı görüntüleme sistemi), plaka tanıma sistemine bağlanabilir olmalıdır . bu sistemler yasaklı araç tespit ettiğinde bariyere açık ise kapat komutu vermelidir.Kapalı konumda ise güvenlik bakımından bariyeri kitleyip admin şifresi istemelidir.Bariyer lcd ekranında dikkat yasaklı araç yazmalı ve sesli sinyal vermelidir.Bu özellik bariyerde mevcut olmalıdır. Teslim aşamasında kabul heyetine gösterilmelidir.