https://www.madoors.com.tr/sartname/pas68-carpisma-testli-road-blocker-sartnamesi
MOTORLU ELEKTRO-MEKANİK PAS68 N3 ÇARPIŞMA TESTLİ BLOK BARİYER TEKNİK ŞARTNAMESİ
BLOK BARİYER GENEL ÖZELLİKLER
- İmal edilecek Blok Yol Bariyeri, ağırlığı en az 35 (otuzbeş) ton olan tekerlekli araçların geçebileceği dayanıklılıkta olacaktır.
- Yol Blokaj Bariyeri gövdesi ;maximum 4000 / 5000 / 6000 mm kadar uzunlukta, minumum 700 mm yükseklikte, minimum 1000 mm genişlikte olacaktır. ( lütfen uzunluğu isteğinize göre seçiniz . )
- Sistemin montaj kasası derinliği minimum 1100 mm olacaktır.
- Bariyer kumanda panosunda açma-kapama butonu otomatik kapama kontrolü ve sigortalı tip yük şalteri bulunacaktır.
- Bariyer -35 (eksi yirmi) Derece ile +50 (artı elli) Derece sıcaklık arasında çalışacaktır. Bu husus yazılı olarak taahhüt edilecektir.
- Bariyer çalışmaya başladığında en fazla 6 (altı) saniyede açılacak ve 6 (altı) saniyede kapanacaktır.
- Bariyer 220 +-%10 V veya 380 +-%10 V gerilimde 50 Hz şebeke ceyranında çalışacaktır.
- Bariyer üzerinde yer alacak yazı şekil ve işaretlerle idare tarafından belirtildiği gibi olacaktır.
- Bariyerle birlikte Karayolları Trafik Tüzüğüne uygun ayaklı Kırmızı-Yeşil Trafik ikaz lambası, dikkat blok bariyer ikaz levhası verilecektir.
- Bariyer her türlü geçiş kontrol sistemine entegre edilebilecek özellikte olacaktır.
- Bariyerde kırık, çatlak ve ezik olmayacaktır.
TEKNİK ÖZELLİKLER
- Blok Bariyerlerin her biri tek parça (blok) olarak inip kalkacaktır.
- Blok Bariyerler belirtilen renkte epoksi bazlı boya ile astar boya ve son kat boya olarak iki kat boyanacaktır.
- Blok bariyerler kaldırılmış konumda iken araç geçişini engelleyecek kapasitede olacaktır.
- Blok bariyerler yer kotuna indirildiğinde araç geçişini engellemeyecek ve geçiş esnasında hasar görmeyecektir.
- Blok bariyerlerin kalkma ve inme hareketi elektro-mekanik olacak motor ve redüktör mekaniması kullanılarak yapılacaktır.
- Blok bariyerin elektrik kesintisinde kurulum yapılacak yerde ; ups güç sistemi ve jeneratör olmasa bile blok bariyer sistemi içindeki sistem ile inme ve kalkma hareketi en az 20 kez kumanda butonları yanındaki acil stop butonu kullanılarak yapılabilecektir.
- Blok Bariyer sıva altı (ankastre) tip olacaktır.
- Üzerinden araç geçerken blok bariyerin kaldırılmasını engelleyen araç algılama sistemi olacaktır.( fotosel sensor 2 takım bariyer önünde ve arkasında )
- Sistem hidrolik motoru minimum 4 KW/5.5 HP , 380 Vac , 50 HZ , 1500 D/D olmalıdlır.
- Blok bariyerlerindeki kumanda panosunda acil durdurma butonu olacaktır.
- Blok bariyerlerin en az 5-60 saniye aralığında ayarlanabilen araç geçtikten sonra otomatik kapanma özelliği olacaktır.
- Blok bariyerlerin zemin altındaki gövdesi alt maddedeki özellikte olacaktır.
- Gövdenin taban çerçevesi TS 912 standardına uygun en az U-100 profilden imal edilmiş olacaktır. Bu husus yazılı olarak taahhüt edilecektir.
- Taban çerçevesinin kısa kenarına paralel olarak en fazla 100 (yüz) cm aralıklarla TS 910 standardına uygun I-80 dikme profilleri döşenmiş olacaktır. Bu husus yazılı olarak taahhüt edilecektir.
- Gövde etrafı en az 1.5 mm kalınlıkta ve en az St 37 kalite çelik sac ile kapatılmış olacaktır. Bu husus yazılı olarak taahhüt edilecektir.
- Blok bariyerin hareketli kısımları (kalkan) alt maddelerde belirtildiği gibi olacaktır.
- Kalkan çerçevesi TS 912 standardına uygun en az U-100 profilden imal edilmiş olacaktır. Bu husus yazılı olarak taahhüt edilecektir.
- Kalkan çerçevesinin kısa kenarına paralel olarak en fazla 40 (kırk)cm aralıklar ile TS 910 standardına uygun en az I-80 profilleri döşenmiş olacaktır. Bu husus yazılı olarak taahhüt edilecektir.
- Blok bariyerler kapatıldığında araç ile temas eden üst yüzeyi en az 10 (on) mm kalınlığında en az St 37 kalite çelik sac ile kapatılmış olacaktır.
- Blok bariyeri üzerinde en az 60x40 ebatlarında personelin rahatlıkla girebileceği ölçüde bir bakım kapağı bulunacaktır . Kapak bariyer açık ve kapalı durumda iken açılıp kapatılabilecektir. Kapak en az 4 (dört adet ) vida metrik impuls ile tespit edilmiş olmalıdır.
- Blok bariyerlerin alın ve yan kısmında en az 10 (on ) mm et kalınlığında en az St 37 kalite çelik sacdan imal edilmiş etek olacaktır. Bu husus yazılı olarak taahhüt edilecektir.
- Blok Bariyerin gövdesi (kutu) içerisinde 40x40x40 mm ölçülerinde su drenaj kuyusu bulunmalı ve biriken suyu tahliye edecek şamadıralı dalgıç su pompası bulunmalıdır.
- Blok bariyer kapalı durumda iken yol yüzeyine sıfır olacaktır. Bariyerin üzerindeki hiçbir çıkıntı , menteşe , vida vesaire bulunmayacaktır. Bariyer kapalı durumdayken kasa ve kalkan arasındaki boşluk en fazla 30 mm olacaktır.
- Blok bariyerin elektrik panosu 40*60 pvc ıp55 pano olmalıdır.
- Blok yol bariyerinin kalkış iniş hızları bariyer panosu yanına gitmeden nizamiye veya güvenlik kulubesindeki dijital dokunmatik buton üzerinden ayarlanmalıdır.
- Acil start butonuna basılınca bariyer daha hızlı acılıp kapanacaktır.
- Blok bariyer elektrik panosu içinde PLC bulunmalı ve bu PLC üzerinde oluşabilecek arızanın tanımı kısaca yapılmalıdır.Örn :3 faz 1 i eksik gelmiyor,Fotosel sensör devre dışı,motor aşırı akım çekiyor vb.
- Blok bariyer start - stop butonu dokunmatik ekran lcd panel olacaktır. Bu panel üzerinden sistem dolabının yanına gitmeden yetkili kullacı şifresi ile girilip tüm ayarlar yapılabilmelidir. ( otomatik kapanma süresi , otomatik kapanma iptal ve aktif , motor koruma çalışma süresi 1-40 sn arası seçilebilir. Fotoseller veya loop dedektörler aktif veya kapalı )
- Imalatçı ve montajçı firmanın kapasite raporu olacaktır.
- Blok yol bariyerinin yurtdışı bağımsız bir test kuruluşundan alınan anti-terör yani pas69 n3 ( 7500 kg. lık bir aracın 80 km/saat hızla ) çarpmasına dayanıklı olduğunu gösterir raporu , belgesi olamalıdır. ihale öncesi idareye ibraz etmelidir.
- Imalaçı ve montaçı firmanın iso 9001:2008 belgesi olacaktır.
- Imalatçı ve montajçı firmanın tse hyb belgesi olmalıdır.
- Imalatçı ve montajçı firmanın Ohsas 18001 belgesi olmalıdır.
- Blok bariyerinin montajında TS 706 EN standartlarına haiz C35 tip hazır beton kullanılmalıdır.
- Firma işe başladan once idareye proje sunacaktır. İdarenin onayına mütakip imalat başlayacaktır.
- İmalatçı ve montajçı firmanın konu ile bilgisini gösterir aynı özellikte herhangi bir devlet kurumundan alınmış iş bitimesi olması mecburidir.